Hírek

Elérhetőségek

- Javaslattétel települési címek, kitüntetések adományozására

JAVASLATTÉTEL TELEPÜLÉSI CÍMEK, KITÜNTETÉSEK ADOMÁNYOZÁSÁRA

Tisztelt Orgoványi Lakosok!

Orgovány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi kitüntetések alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló 14/2022. (XII. 16.) önkormányzati rendeletében az alábbi önkormányzati címek, kitüntetések és elismerések alapításáról rendelkezik:

 a.) „Orgovány Nagyközség Díszpolgára" cím,

 b.) „Orgovány Nagyközségért" kitüntetés,

 c.) „Dr. Tóth Zoltán Életmű-díj" kitüntetés,

 d.) „Év Vállalkozója" és „Év Vállalkozása" elismerés.

Az önkormányzati kitüntetések adományozására javaslatot tehetnek:

  • a Képviselő-testület és bizottságainak tagjai,

  • az önkormányzat irányítása alá tartozó intézmények vezetői,

  • a települési civil szervezetek képviselői,

  • a településen működő gazdálkodó szervezetek képviselői,

  • a településen élő természetes személyek.

A javaslatok benyújtásának szabályai:

  • A javaslatot írásban kell benyújtani az Orgoványi Polgármesteri Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon, részletes indoklással ellátva.

  • A javaslatnak tartalmaznia kell a kitüntetésre javasolt természetes személy vagy szervezet nevét, megnevezését, legalább egy, azonosításra alkalmas adatát (születési év, lakcím vagy székhely, telephely) és annak a kiemelkedő teljesítménynek a rövid leírását, amelyre tekintettel a kitüntetés adományozását kezdeményezi a javaslattevő. Ezen adatok hiányában a javaslat nem tekinthető érvényesnek és nem terjeszthető a Képviselő-testület elé döntésre.

A javaslatok elbírálása:

  • A kitüntetés adományozásáról a polgármester előterjesztése alapján, a Képviselő-testület minden évben a februári ülésén, minősített szavazással, zárt ülésen dönt.

  • Amennyiben valamely cím, kitüntetés, elismerés adományozására nem érkezik érvényes javaslat, a Képviselő-testület annak hiányában is jogosult döntést hozni, feltéve, hogy a cím, kitüntetés, elismerés adományozásának egyéb feltételei fennállnak.

A címek, kitüntetések átadása:

  • A címek, kitüntetések átadására az adományozásról szóló képviselő-testületi határozatban meghatározott időpontban és helyszínen - de lehetőség szerint a települési március 15-i nyilvános ünnepi rendezvény keretében - kerül sor.

  • A Képviselő-testület a rendeletben általánosan meghatározott időponttól és helyszíntől eltérhet, amennyiben rendkívüli okok (veszélyhelyzet, járványhelyzet) miatt a nyilvános rendezvény nem tartható meg vagy a kitüntetésben részesített személy a nyilvános rendezvényen nem tud megjelenni.

  • A kitüntetéseket a polgármester, akadályoztatása esetén az általa felkért alpolgármester vagy a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke adja át.

  • A cím, kitüntetés, elismerés kizárólag a jogosult részére adható át.

  • Az elhunyt személy részére adományozott kitüntetést és az azzal együtt járó ajándéktárgyat, pénzjuttatást, emlékplakettet és oklevelet a még élő házastársának vagy gyermekének, ezek hiányában más közeli hozzátartozójának kell átadni.

A települési címek, kitüntetések adományozásával kapcsolatosan a részletes szabályokat a fent hivatkozott önkormányzati rendelet tartalmazza, amely megtalálható az önkormányzat honlapján vagy részletes tájékoztatás kérhető róla az Orgoványi Polgármesteri Hivatalban személyesen, telefonon (76/591-981) vagy elektronikus úton (jegyzo@orgovany.hu).

 

A javaslatok benyújtásának határideje: 2024. február 9

 

JAVASLATTÉTELI LAP - lásd Csatolmány(ok)